St.Vincent - Reisverslag uit Kingstown, St. Vincent van Jan Zegers - WaarBenJij.nu St.Vincent - Reisverslag uit Kingstown, St. Vincent van Jan Zegers - WaarBenJij.nu

St.Vincent

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

02 Mei 2007 | St. Vincent, Kingstown

Hallo allemaal,

Eergisteren zijn we voor anker gekomen voor St. Vincent na in 3 weken de Oceaan te zijn overgestoken. Op enige technische mankementen na, gescheurde Genaker, gebroken kick, ontwricht luik, is de reis heel voorspoedig voorlopen.

De vorige post was door Marthe online gezet, daarin stond dat we op rantsoen waren gezet en dat we de passaatwind hadden bereikt. Tot hier hebben we geen problemen met het voedsel gehad en konden we met een redelijke snelheid doorvaren. De gemiddelde snelheid, in de goede richting, over de hele etappe was 5,7, dit is inclusief 2 dagen bijna stilliggen aan het begin.

Ik ga nu afbreken, wangt de consul komt aan boord, morgen misschien meer. Met mij gaat het fantastisch.

Groet Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Van april tot maart ben ik van huis. Dan zeil ik namelijk op de Urania als wachtsofficier. De Urania maakt in deze tijd een tocht rond de Noordelijke Atlantische Oceaan. Mijn eerste etappe zal gaan van Madeira naar Curacoa. Daarna gaan we onder meer via de Bahama's door naar New York. Groeten Jan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 10337

Voorgaande reizen:

06 April 2007 - 15 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: